Mister/ Miss - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Todo globetrotter - WaarBenJij.nu Mister/ Miss - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Todo globetrotter - WaarBenJij.nu

Mister/ Miss

Door: Donna en Tom

Blijf op de hoogte en volg Todo

15 Augustus 2017 | Indonesië, Bandung

Na een lange reis zijn we eindelijk aangekomen in Jakarta. Beide gebroken, maar vastberaden om niet te gaan slapen. We willen gelijk mee in het ritme van Java. Na een verfrissende douche, zowel door de douche zelf als door het kraantje in de wc wat ik aan het uitproberen was, ontdekken we de stad. Als snel stuitte we op één grote chaos. Overal auto´s, brommers, bizar hoge gebouwen en niet te vergeten smog. Als snel concluderen wij dat dit niet onze stad is. Desalniettemin is het eten hier prima! Na een heerlijke nacht slapen gaan we met frisse moed weer verder met het ontdekken van de stad. Het nationaal monument, het oude centrum en het nationaal museum staan deze dag op het programma. Het is vermakelijk, maar nog steeds niet wat we hopen. Het is een verassing te merken dat de mensen hier ´buitenlanders´ erg interessant vinden. Iedereen wil aandacht van ons, man, vrouw, jong en oud. Soms is een knikje of gedag zeggen niet voldoende en moet er echt een foto met ons worden gemaakt. Onder het mom ´ons restaurant heeft vanavond een opening en we willen jullie daarom graag een gratis koffie met ijs aanbieden, wordt er een foto ´afgedwongen´. We vinden het helemaal niet vervelend dat dit zo is, maar wel tegen onze verwachting in. Nooit gedacht dat de inwoners van hoofdstad verbaasd is om haar toeristen. We besluiten snel weg te gaan uit deze stad en de rust op te zoeken in het ´Parijs van Java´, aldus ons reisboek. Na een treinreis van ruim 3 uur komen we aan in de stad Bandung. Geen smog, gelukkig! Maar alsnog éen grote chaos, weliswaar minder dan in Jakarta, maar het is wel redelijk te vergelijken. We hebben ons heerlijke hotel verruilt voor een klein, maar prima hostel. We gaan wederom op ontdekkingstocht in de hoop dat onze eerste indruk de verkeerde is. Helaas! Het is niet zoals het reisboek heeft beschreven. We besluiten daarom om de volgende dag de omgeving buiten Bandung te ontdekken. We huren een auto met chauffeur en we nemen een Amerikaanse jongen, Mark, met ons mee. We hebben hem net 10 minuten voor ons vertrek leren kennen in het hostel en hij was nog op zoek naar een dagbesteding. Win/ win want zo besparen we allen kosten en hebben we een mooie dag... De dag is anders dan gehoopt. Alles wat we ontdekken is omgetoverd in een amusementspark. Zo is de natuurlijke hotspring een zwembad met daaromheen een park voor kinderen, is een uitzichtpunt omringt met allerlei bijzondere attracties en is een Dutch farmerhouse geen oud gebouw, maar lijkt het op een soort Batavia stad. De parken zijn zeer geliefd onder de Indonesiërs zelf. Daarnaast doen ze alles voor een perfecte foto. Waarom in een echte luchtballon gaan als je een park heb die dit gewoon nabootst? Kortom, de dag is niet zo zeer wat we hebben verwacht, maar wel hebben wel weer een bijzondere ervaring om mee te maken. Morgen gaan we weer op doorreis. Dan staat er een treinreis van 8 uur op ons te wachten om ons naar het oosten van Java te brengen. In de hoop dat we daar meer gaan vinden naar waar we naar op zoek zijn. Voor nu kunnen we zeggen dat West-Java als eten met stokjes is: het heeft ons niet mogen pakken.

• 15 Augustus 2017 - 09:23

Millie:

Leuk om op deze manier "mee" te mogen reizen. Heel veel plezier zodat ik weer met plezier jullie volgende verslag mag lezen. Ook zo een WIN WIN situatie volgens mij. Groetjes en Xxx

• 15 Augustus 2017 - 09:28

Anneke:

Heel leuk om zo toch btje mee te reizen .Je schrijft het allemaal zo leuk op dat je het gevoel heb erbij te zijn geweest ga zo door !! Xxxxx

• 15 Augustus 2017 - 09:49

Rene:

Veel plezier samen, ik blijf jullie volgen

• 15 Augustus 2017 - 10:21

Helene:

Herkenbaar jullie indrukken. Overvaren naar Sulawesi! Of staat dat niet in het reisplan?
    Geniet verder van de reis.

• 15 Augustus 2017 - 11:26

Susanne:

Bali ook nog op het programma?

• 15 Augustus 2017 - 12:24

Tessa:

Super leuk om te lezen.
    Weer een ervaring rijker, op naar nieuwe herinneringen en misschien nu wel naar verwachting.

Veel plezier!

Keep going
    Liefs, Karlien

• 15 Augustus 2017 - 13:48

Rina:

Prachtig om zo jullie reis te mogen volgen. Jammer dat de eerste indruk minder is, maar gelukkig hebben jullie nog een paar maanden te gaan.

• 15 Augustus 2017 - 17:50

Jolanda:

Spannend allemaal maar wel leuk om jullie verslag te lezen sucses met jullie reis en veel plezier gr

• 20 Augustus 2017 - 18:41

Set:

Na het lezen vraag ik me af? Waar zijn jullie dan naar opzoek?

• 20 Augustus 2017 - 21:43

Nancy Koetsier :

Leuk dat jullie een blog bij houden,veel plezier x

• 22 Augustus 2017 - 18:11

Wil Ark.:

Leuk geschreven donna. Zag je foto, en dacht, nu eerst ff kijken waar jullie zitten.
    Ga je af en toe volgen. Veel plezier samen en geniet ervan. Groetjesssss

• 22 Augustus 2017 - 20:34

Ellie:

Gosh.....dat het daar zo toeristisch is geworden zeg.....da's jammer. De drukte en chaos konden jullie denk ik wel verwachten