Helemaal het einde! (of juist het begin....?) - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Todo globetrotter - WaarBenJij.nu Helemaal het einde! (of juist het begin....?) - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Todo globetrotter - WaarBenJij.nu

Helemaal het einde! (of juist het begin....?)

Door: Donna en Tom

Blijf op de hoogte en volg Todo

07 December 2017 | Nederland, Amersfoort

Na een hele lange radiostilte zijn we dan eindelijk weer in de lucht.
Ons reisavontuur heeft een bijzondere wending genomen, maar daarover later meer (cliffhanger).

Nadat wij in bijna twee weken in, het ontzettend hete, Maleisië hebben doorgebracht hebben we onze reis vervolgd naar het lang verwachtte Nepal. Eindelijk was ik na 4 jaar terug in het land, wat mijn hart 4 jaar geleden sneller deed kloppen, en waar ik het leven op een hele andere manier heb mogelijk leren kennen. Ik vond het fantastisch dat ik er nu (eindelijk) samen met Tom mocht zijn. Al werd wel snel duidelijk dat mijn herinneringen niet meer gelijk waren aan de werkelijkheid. Nepal was in mijn herinnering een prachtig land en de mensen waren er ontzettend vriendelijk, maar het is of in 4 jaar ontzettend veranderd, of ik heb het mogelijk in mijn geheugen mooier opgeslagen dan dat het is.
De hoofdstad Kathmandu wordt overspoeld met chaotische verkeer, opdringerige verkopers en hoge toeristen prijzen. Toch probeerden wij hier doorheen te kijken -al werd dit erg lastig door de gigantische laag smog-. We hebben prachtige tempels bezocht en dit gaf mij weer even het gevoel zoals die ook in mij herinnering was. Helaas was ik niet helemaal fit en kon ik er niet vol op van genieten.
Na een aantal dagen Kathmandu zijn wij vertrokken naar de andere toeristische trekpleister Pokhara. De stad waar ik zo'n 4 jaar geleden helemaal tot rust kwam. Helaas was ook deze stad in werkelijkheid anders dan mijn herinnering. De stad is volledig ingericht voor de toeristen en dit is helaas ten koste gegaan van de authentieke Nepali cultuur. Tevens was ik nog steeds ziek en had ik weinig puf om activiteiten te ondernemen. Tom had daarentegen genoeg energie en hij besloot een 5-daagse trekking te doen. Ik kon in die tijd mooi tot rust komen...
Het was een mooie tocht en Tom had regelmatig een spectaculair uitzicht op de Himalaya. Ik had die dagen vooral uitzicht op mijn hotelkamer. Zo nu en dan kwam ik eens buiten om wat 'frisse' lucht te halen om vervolgens weer in mijn bed te kruipen. Elke dag was voor mij een vervelende dag omdat ik niets anders wilde dan in mijn bed liggen...
Daarom hebben we, met veel pijn in ons hart, besloten om de reis af te breken en om naar huis te gaan.........ons reis was op zijn einde!

Twee dagen later waren we al in Nederland en wederom twee dagen later hebben we onze families verrast met ons onaangekondigd bezoek.
Zij waren ontzettend verbaasd en snapte er helemaal niets van.......

Wij kijken terug op drie prachtige maanden waarin we ontzettend veel gezien, gedaan en meegemaakt hebben. We hebben parels van landen gezien, we zijn letterlijk aan het einde van de wereld geweest, we vonden onze reis helemaal het einde, maar aan alles komt ook een eind.
Aan deze reis is voor ons nu een eind gekomen, maar de reden is, wat ons betreft, de enige en juiste reden om deze keuze te hebben gemaakt.
De reden is dat Tom en ik zijn verast met het mooiste souvenirtje wat iemand zich maar kan wensen. Wij worden namelijk ouders! We hopen in juni 2018 ons kindje te mogen te verwelkomen op deze wereld!

Zoals een gezegde luidt: aan alles komt een eind, maar wat ons betreft geldt voor ons het volgende: aan elk eind zit een begin......

Liefs,
Papa en mama in spé!




  • 07 December 2017 - 16:40

    Anneke:

    Nu echt kerstmis vieren met zijn allen !!! Op naar 2018 weer een bijzonder jaar !!!

  • 07 December 2017 - 16:43

    Esther:

    Heeee wat een leuke en mooie verrassing. Gefeliciteerd voor jullie allebei. Kom je snel weer een keer langs de box?

  • 07 December 2017 - 18:07

    Rowena:

    Dikkertje (zometeen weer legaal dik) en Tom,
    Wat een fantastisch nieuws is het en blijft het. Ik ben ontzettend blij voor jullie!
    Jammer van de reis, maar deze reis wordt nog beter en is voor eeuwig.
    Wel jammer dat er geen aanzoek heeft plaatsgevonden maar dit is nog mooier nieuws.
    En vragen kan altijd nog he Tom....

    Zie jullie weer snel
    Dikke kus

    En ja, dit is een verkapte bewijs dat ik jullie blogs wel lees

  • 07 December 2017 - 19:07

    Wil:

    Leuk geschreven weer donna. En idd een prachtige reden om weer thuis te komen. Daar begint jullie nieuwe avontuur. Ik wens je een fijne zwangerschap en geluk met elkaar. Xxx

  • 07 December 2017 - 22:15

    Helene:

    Wauw, wat een ontzettend leuk nieuws. Gefeliciteerd!

  • 08 December 2017 - 00:31

    Aswin:

    WoW gefeliciteerd van de ene kant en jammer van de andere kant.
    Gaat jullie goed en Tom verzorg het vrouwtje nu maar extra goed

  • 10 December 2017 - 17:39

    Ria Van Boven:

    Helemaal ontroerd lees ik je verhaal toen ik las dat je niet lekker was dacht ik die is vast zwanger! Wat een mooi eind en een mooi begin! Een hele mooie goeie en fijne zwangerschap! Dikke kus en maak er een mooie kerst van! Xxx groetjes van Ria

  • 12 December 2017 - 16:06

    Simone:

    Hee mama en papa in spé.....
    Ik vind jullie laatste stukje ook het einde......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Todo

Actief sinds 15 Aug. 2017
Verslag gelezen: 964
Totaal aantal bezoekers 5284

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2017 - 01 Februari 2018

Tom en Donna op weg

Landen bezocht: